نمایش کتاب

نگرشی بر جوانب بهداشتی آب

نگرشی بر جوانب بهداشتی آب
نگرشی بر جوانب بهداشتی آب
  • ملک تاج اسکندری مکوند
  • انتشارات عرش اندیشه
  • ۲ مهر ۱۳۸۴
  • 275
  • 9649924000
این کتاب با حمایت مالی شرکت آب و فاضلاب خوزستان به چاپ رسیده است
خلاصه کتاب « نگرشی بر جوانب بهداشتی آب »
فهرست مطالب :
فصل اول: کیفیت آب
فصل دوم: اثر کیفیت آب (میکروبی)
فصل سوم : انعقاد
فصل چهارم : حذف آلاینده های ویژه از آب
فصل پنجم : مجموعه مقالات کیفی آب

هدف از تدوین این مجموعه آشنا کردن بهره برداران با مفاهیم جدید کیفیت و تغییرات کیفی ، رویکردها ، کنترل و ارائه روشهای کاربردی حل معضلات کیفی در سامانه های آبرسانی استان می باشد که با توجه به محدودیتها و حساسیت های اجتماعی به موضوع کیفیت و با این نگرش که «شرایط همیشه یکسان نیست و بهترین راه حل های امروز به الزام مناسب ترین گزینه برای دشواری های فردا نیست » تدوین شده است .
توسعه روز افزون فعالیتها و تمرکز نیروهای انسانی همراه با رشد و تکامل صنعتی و کشاورزی هرچند امتیازات ویژه ای را برای انسان ایجاد می نماید اما مشکلات متعددی را نیز برای منابع پذیرنده آبی موجب می گردد.
آب با وجود فراوانی نسبی در بعضی نقاط همیشه به طور مطلوب از نظر کیفی در اختیار انسان قرار ندارد و بهره برداری هوشیارانه و بهینه از منابع آب ، انتقال و پایش فرایندهای تصفیه آب مقوله ای بسیار گسترده و قابل تحلیل در جهت ارتقاء و حفظ کیفیت آن برای عموم می باشد.
آب کالایی اساسی و آبرسانی خدمتی زیربنایی است. آب مشروب و گوارایی که در اکثر شهرهای ما در لوله ها جاری است نتیجه کوشش و صرف هزینه زیادی است که جامعه متحمل می شود تا آب سالم و بهداشتی در دسترس همگان قرار گیرد.
بی تردید مدیریت خدمات آب عملکردی پیچیده دارد به نحوی که همه توجهات به سوی تضمین مستمر ارائه آب با کیفیت استاندارد برای مصرف کنندگان معطوف می باشد و علم کیفیت آب همچون دیگر علوم ، واژه شناسی خود را توسعه داده و آنها را در قالبی ساده و قابل درک تعریف کرده است .
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تاریخ به روز رسانی : ۵ فروردین ۱۴۰۳